COMUNICAT PER LA SENTÈNCIA DEL «PROCÉS»

Arran de la Sentència condemnatòria del Tribunal Suprem que, a través d’una qüestionable àmplia interpretació del delicte de sedició acorda l’empresonament dels polítics i activistes independentistes Dolors Bassa, Meritxell Borràs, Joaquim Forn, Oriol Junqueras, Carles Mundó, Raül Romeva, Jordi Turull, Josep Rull, Santi Vila, Carme Forcadell, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, des de l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates volem manifestar greu preocupació per la criminalització que aquest pronunciament pot implicar sobre el legítim exercici del dret de reunió i manifestació que la Constitució garanteix a tots els col·lectius, incloent-hi l’independentisme, i la retallada implícita que la mateixa significa per al nostre sistema de drets i llibertats.

La crítica a la sentència contra «el Procés», i de tot el procediment penal que se n’ha derivat, s’incardina dins del que sempre hem defensat amb anterioritat, i és que els problemes polítics s’han de resoldre des de la política.

Considerem que s’ha de fer l’esforç que calgui per superar les condemnes i reconduir la greu situació generada a Catalunya i a la resta de l’Estat, i mitjançant el diàleg restituir la política al seu lloc, amb respecte a la voluntat dels ciutadans de Catalunya manifestada democràtica i pacíficament .

Junta Directiva de l’Associació Catalana Juristes Demòcrates

Barcelona, el 15-10-2019