COMUNICAT SOBRE LA RETENCIÓ DEL VAIXELL OPEN ARMS

El vaixell «Astral» de la ONG PROACTIVA OPEN ARMS es troba en l’actualitat al port de Barcelona sense poder continuar amb les seves tasques de salvament, vigilància i rescat de persones refugiades i migrants que naveguen al Mar Mediterrani.

Des de l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates rebutgem la decisió de La Capitania Marítima del port de Barcelona, que depèn del Ministeri de Foment, d’impedir a ONG PROACTIVA OPEN ARMS desenvolupar la seva tasca de rescat i assistència de persones.

Entenem que tant la decisió del Govern de l’Estat, orientada a restringir l’assistència i rescat de persones en situació de risc vital que naveguen el Mediterrani, com les decisions preses pels governs de Malta i Itàlia d’impedir l’accés als seus ports a les persones que son rescatades per part de les ONG’s que operen al Mediterrani, son contràries a la normativa internacional ratificada per aquestes Estats i que busquen garantir la defensa dels drets humans arreu on aquests siguin vulnerats.

Des de L’Associació Catalana de Juristes Demòcrates demanem al Govern Espanyol que garanteixi el respecte als Drets Humans a les aigües del Mar Mediterrani, sense impedir l’actuació d’aquelles Organitzacions que ho fan.

La nostra Associació insta al Govern de l’Estat a deixar sense efecte l’última decisió de la Capitania Marítima, permetent al vaixell Astral prosseguir amb la seva necessària tasca de salvament de vides de persones refugiades i migrants , que diàriament arrisquen la seva vida a les nostres costes, fugint de la situació d’inseguretat i necessitat que pateixen.

Junta Directiva de l’Associació Catalana Juristes Demòcrates